Kako premagati odlašanje?

V tem članku sem predstavil odlašanje na jutri in recept, ki vključuje enostavne trike, ki nam bodo pomagali opraviti naloge, ki se jih najbolj izogibamo.

Triki v članku:

✅ Kako pojesti žabo?

✅ 5 sekundno pravilo

✅ 5 minutna pavzo s peščeno uro

“Ne moreš se izogniti jutrišnji odgovornosti z današnjim izogibanjem.”

Abraham Lincoln

Ameriški predsednik

Odlašanje dobro poznamo vsi

Odlašanje na jutri in izogibanje neljubim dolžnostim je nekaj, s čemer se večkrat soočamo vsi. Ko pride na vrsto naloga, ki nam ne leži najbolje, začutimo nek notranji odpor in hitro odpremo socialno omrežje, malo posurfamo po facebook-u, linkedin-u ali pa instagram-u, da se malo sprostimo.

30 minut kasneje odpremo pogledamo na svojo TO DO listo in začnemo razmišljati, katero kljukico bomo najprej odkljukali. Začnemo z nami najljubšo nalogo in jo z veseljem opravimo. Nadaljujemo po seznamu in do konca delavnika opravimo 3 od petih nalog, ki smo si jih za ta dan zadali ter si zadnji dve, ki sta nam najmanj všeč, pustimo za jutri.

Naslednji dan ponovimo vajo in si najmanj ljubi nalogi spet pustimo za naslednji dan in tako spet naslednji dan in tako naprej. Vsak dan ob tem čutimo več slabe vesti.

To delamo vse do zadnjega trenutka, ko nas v akcijo prisilijo neizogibne posledice, če nalog ne bomo opravili. Na zadnji dan pred rokom z muko opravimo neljube naloge, saj brez tega pritiska ne zberemo dovolj volje, da bi se teh nalog rešili že prej.

odlašanje

Kako prenehamo s to interno bitko?

Prvi korak je razumevanje. V teoriji vemo, da ni dobro odlašati, vendar to vseeno počnemo. Zakaj?

Razlogov za odlašanje je več:

📌 Je naloga zelo obsežna in kompleksna ter se je izogibamo zaradi tega, ker nam že sama misel nanjo povzroča stres

📌 Zaradi strahu pred neuspehom odlašamo do neizogibnosti

📌 Nismo organizirani in brezciljno skačemo iz naloge na nalogo

📌 Si ne znamo postavit pravih prioritet in vedno težje naloge puščamo za na konec ter potihoma upamo, da nam jih ne bo potrebno opraviti

📌 Ne znamo držati fokusa in klonimo pred vsako distrakcijo

odlašanje

Razlog za odlašanje

Odlašanje na jutri je večinoma pogojeno z negativnimi čustvi, kot sta strah in dvom, ali pa z našim mehurčkom udobja, a si tega večinoma ne priznamo, saj to preprosto označimo s »trenutno se mi tega ne da početi« in iščemo druge naloge do katerih imamo manj odpora.

Naš ego nam ob vsaki težji nalogi na uho šepeta: »Pusti to zaenkrat, saj še ni nujno. Naredi raje jutri. Usedi se na kavč in poglej raje kaj zabavnega. Rabiš malo pavze.«

Takrat se s svojim egom začnemo pogajati in namesto tega velikokrat najdemo »boljšo« alternativo kot čisto zabušavanje.

Kolikokrat se ti je že zgodilo, da si se moral lotiti obsežnejše naloge, a ker tisti trenutek nisi imel dovolj volje, si se lotil hišnih opravil, s katerimi si že dlje odlašal?

Meni se je že večkrat zgodilo, da sem se kar naenkrat spravil sesat stanovanje in pomivati posodo, samo zato da sem odložil nalogo, ki mi je bila še manj ljuba.

To naredimo po navadi zato, da kompenziramo s produktivnostjo, saj imamo po tem občutek, da smo vsaj nekaj naredili. Če bi namesto hišnih opravil takrat igrali videoigre ali pa gledali televizijo, bi temu sledila slaba vest, česar pa nočemo.

odlašanje

Prvi korak proti koncu odlašanja

To bitko lahko premagamo z zavedanjem, da nas bo ego poskusil na vsak način ohraniti v naši coni udobja, kjer bi samo uživali in delali naloge, ki se nam jih tisto sekundo da počet.

Žal življenje ni tako enostavno in moramo kdaj postoriti tudi kakšno nalogo, ki nam ni najbolj v veselje in je le stopnička, na katero moramo stopiti na naši poti do višjega cilja.

Ker sem kreativec, mi operativne naloge večkrat pijejo kri, a jih moram za voljo boljše prihodnosti kljub temu opravljati.

Da se lažje z njimi soočam sem skupaj sestavil recept, ki mi učinkovito pomaga pri opravljanju neljubih nalog, kot so na primer:

🥱 Računovodstvo

🥱 Izpolnjevanje dokumentacije

🥱 Prodajni klici

🥱 Priprava obsežnih prezentacij

🥱 Raznorazne operativne naloge

prenehaj z odlašanjem

Recept za premagovanje odlašanja ali izogibanja neljubih opravkov

Tukaj bom izpustil organizacijo dela in planiranje. Zakaj? Ker se želim skoncentrirati na vsakdanje odlašanje manjših nalog, za katere točno vemo, kaj moramo narediti in kako, ampak se nam jih preprosto ne da, ker do njih čutimo odpor.

Res je, da si lahko s tem, da večje naloge razdelimo na kopico manjših olajšamo nalogo in vidimo, da ni več tak bav bav, ampak še vseeno bo treba narediti prvi korak in začeti z izvajanjem manjših nalog.

Namen tega recepta je:

🚀 Olajšati začetek izvajanja neljube naloge

🚀 Zmanjšati čas »bluzenja« med izvajanjem naloge

 

 

 

Kakšen je postopek?

1. korak: Najprej pojej žabo

Kot sem že na začetku članka omenil se v službi velikokrat najprej lotimo nam ljubših nalog, katere potem razvlečemo čez cel delavnik in nam za neljube naloge zmanjka časa in energije.

Zato moramo zamenjati vrstni red.

Ker imamo največ volje prav zjutraj je najboljše, da se težjih nalog lotimo takoj oz. že na vse zgodaj pojemo žabo. Prispodoba žabe izhaja iz knjige Briana Tracy-a “Pojej živo žabo”. To nam da že takoj zjutraj občutek zmage in dodatno motivacijo za lažje opravljanje vseh drugih nalog.

Poleg tega pa nismo več obremenjeni s to nalogo, saj smo jo že opravili. Namesto stresa bomo čez cel dan čutili ponos, da smo najtežje že naredili, kar nam bo polepšalo dan.

odlašanje in žaba

2. korak: 5 sekundno pravilo

Koraka si ne sledita kronološko, ampak časovno sovpadata. Recimo raje, da je prvi korak razumevanje in odločitev, da se lotimo neljube naloge, drugi korak pa trik, ki nas porine v akcijo.

Kadar vemo, da moramo opraviti neljubo nalogo nam ego začne šepetati na uho: »Daj raje naredi zdaj nekaj drugega, ali pa raje odpri facebook, ali pa pojdi še na en cigaret, karkoli, samo ne mučiva se še zdaj.«

Namesto, da se z njim začnemo pogajati, ga pretentajmo in začnimo z odštevanjem 5, 4, 3, 2, 1, 0. Ko pridemo do 0 se usedemo za računalnik in začnemo s tipkanjem, ali pa primemo za sesalec in začnemo s sesanjem.

Ja tako smešno “simpl” je, ampak deluje.

Deluje zato ker svoj ego pretentamo, ker že začnemo z delom. Ego je vedno najmočnejši pred samim začetkom in nam hoče preprečiti začetek. Ko enkrat začnemo z delom, potem nam bo delo steklo… Ko enkrat vstanemo iz postelje, se ne uležemo več nazaj…

Preprosto zato, ker je ego šibkejši od nas. In ko mu pokažemo odločnost, utihne. Ego ima vedno na svoji strani udobje in s tem nas prepriča. Ko začnemo z delom, pa se uda v usodo in utihne…

5 sekundno pravilo je v svoji knjigi odlično opisala Mel Robbins, ki je večkrat delila tudi to, da je že več ljudi 5 sekundno pravilo uporabilo tudi pri tem, da so se odvrnili od samomora, tako da pravilo dobesedno rešuje življenja.

“Samo na dva dni v letu ne moremo ničesar opraviti. Včeraj in jutri. “

Dalai Lama

Tibetanski duhovni vodja

3. korak: 5 minutni odmor

Po nekaj časa, nam pri delu malenkost začne upadati fokus, ter naša roka seže po telefonu, da preveri stanje na socialnih omrežjih, ali pa odpremo stran od našega najljubšega novičarskega portala.

Telo nam sporoča, da potrebuje malce premora, in nič ni narobe s tem, dokler imamo količinsko te pavze pod kontrolo. Če časovno ne sledimo svojim premorom, lahko hitro pademo v prebiranje irelevantnih člankov in izgubimo nekaj ur dragocenega časa.

Da se temu izognemo imam za vas spet en zelo enostaven trik 🙂

Kupite si 5 minutno peščeno uro, ali pa si za to na telefonu nastavite časovnik. Limit si postavite 5 minut pavze na uro in skrbite za to da pravilo upoštevate. Ko začutite potrebo po odmoru in če je odmor že na vrsti, obrnite okoli 5 minutno peščeno uro in pobrskajte po socialnih omrežjih ali pa napišite lepo sporočilce svoji dragi. Ko se pet minut izteče takoj začnite z delom.

Če imate spet težavo z začetkom in ne gre drugače uporabite spet 5 sekundno pravilo.

S tem ne boste preveč energije in volje izgubili v bitki s svojim egom, prav tako pa boste poskrbeli za visoko produktivnost.

Če boste pa padli v flow in bodo vmes minile 2 ali 3 ure brez pavze pa nič hudega, saj boste v tem času veliko več naredili.

To še ne pomeni, da spodbujam k izgorelosti in delu brez premora. Postavite si limit, koliko ur v dnevu delate in tisti čas izkoristite maksimalno. V 6 urah efektivnega dela lahko naredite veliko več kot v 10ih urah polovičarstva.

odlašanje s peščeno uro

Najslabša stran odlašanja je to, da podaljšujemo čas ki ga namenimo za službene aktivnosti, namesto da bi delo opravljali bolj efektivno in zato večji del dneva preživeli z našimi bližnjimi s čisto vestjo.

Ti je ta tematika zanimiva?

Želiš na svoj

e-mail prejeti moj naslednji blog?

Uspešno ste se prijavili na naše blog zapise.